Verzenden & retourneren

Binnen hoeveel dagen ontvang ik de bestelling?

Zodra uw bestelling compleet is verstuurt Lien’s Linnen alle bestellingen die in een doos worden verstuurd, naar adressen in Nederland, België en Duitsland, met DHL. DHL bezorgt van dinsdag t/m zaterdag op het door u aan te geven adres. Zijn het zware of hele grote dozen of internationale zendingen, dan wordt er door DHL bezorgd van maandag t/m vrijdag.

Past uw bestelling in een envelop welke door de brievenbus past, dan verzenden wij deze met PostNL, de Fietskoerier of DHL.

Let op: verzendingen naar een postbusnummer zijn niet mogelijk!

Wij streven een 24-uurs verzending na ontvangst van uw betaling na, mits de artikelen op voorraad zijn en een verzending hebben van 1-2 werkdagen. In drukke perioden zoals rondom feestdagen, kunnen wij dit niet altijd garanderen. Wij garanderen u wel dat wij ons uiterste best doen, zo snel als mogelijk te leveren, rekening houdend met de geldende verzendtermijnen. 

Levering via DHL:
Wordt uw betaling voor 14.00 uur bijgeschreven, dan wordt uw bestelling dezelfde dag nog verstuurd, indien en zodra alle bestelde artikelen op voorraad zijn. Wordt de betaling na 14.00 uur bijgeschreven, dan wordt uw bestelling de eerstvolgende werkdag verstuurd.

Levering via brievenbuspost PostNL, Fietskoerier of DHL:
Brievenbuspost wordt verstuurd met PostNL. Hebben wij uw betaling voor 14.00 uur ontvangen, dan streven wij ernaar het nog dezelfde dag naar u op te sturen.

Gaat het om een  internationale verzending (met uitzondering van zendingen naar België en Duitsland), dan nemen wij contact met u op. Deze worden veelal verzorgd door DHL en PostNL. U ontvangt uw pakketje meestal binnen enkele dagen nadat het door ons is verstuurd.

Wat zijn de verzendkosten?
Bestellingen binnen Nederland en naar België boven de €75,- en naar Duitsland boven de €150,-  worden kosteloos met DHL opgestuurd!  Voor bestellingen tot €75,- rekenen wij voor Nederland €4,95, naar België €6,95 (boven de €75,- geen verzendkosten). Voor zendingen naar Duitsland betaalt u €8,95 voor bestellingen tot €150,-.
Betreft het een zending in Nederland en past het in een envelop, dan kan het tegen PostNL postzegeltarief (afhankelijk van o.a. het gewicht) naar u worden opgestuurd. Brievenbuspakjes worden met PostNL, de Fietskoerier of DHL verzonden.

Voor bestellingen die naar het buitenland verstuurt dienen te worden, worden de werkelijke kosten in rekening gebracht, met uitzondering van leveringen naar België en Duitsland. 

Kan ik retourneren, herroepen of ruilen?
Ja dat kan, u kunt gebruikmaken van uw herroepingsrecht, mits het product geen maatwerk artikel of maat is.

U kunt Lien’s Linnen binnen 14 dagen na ontvangst van de artikelen op de hoogte te stellen het verzoek om te ruilen of het verzoek tot restitutie of dat u gebruik wenst te maken van het herroepingsrecht. Dit kan schriftelijk gebeuren middels een e-mail of het herroepingsrechtformulier; 

Speciaal op maat gemaakte artikelen, waaronder o.a. artikelen gemaakt door Schlossberg, Rhomtuft of door Mirabel Slabbinck, het maatwerk tafellinnen van Pichler en Le Jacquard Français, artikelen van Abyss & Habidecor, Celso de Lemos, tafelbeschermer en/of andere artikelen die reeds bewerkt, bedrukt of geborduurd zijn of de vermelding maatwerk hebben of hygiëne artikelen zoals mondkapjes, kunnen niet worden geruild of geretourneerd.

Het artikel, in de originele verpakking, met de aanhangende kaartjes en bijbehorende productinformatiekaart indien van toepassing, dient binnen 14 dagen na uw melding dat u gebruik wenst te maken van het herroepingsrecht in het bezit van Lien’s Linnen te zijn. De kosten van het retour sturen komen voor rekening van u, tenzij Lien's Linnen bijvoorbeeld een inpakfout heeft gemaakt. Wij zorgen er dan voor dat u de juiste documenten in huis krijgt om uw bestelling te retourneren of wij spreken hier iets anders voor af.

Stuurt u een deel van uw bestelling terug, waardoor u onder het verzendkostenvrije bedrag van aankopen uitkomt, dan verrekenen wij de verzendkosten die u anders had moeten betalen. Mocht u andere artikelen wensen te bestellen in plaats van de geretourneerde artikelen, dan zien wij deze als een nieuwe bestelling.

Artikelen die niet in de originele verpakking worden geretourneerd en/of waarvan het vermoeden bestaat dat de artikelen gebruikt zijn en/of niet meer schoon en/of niet meer verkoopbaar zijn, worden niet geaccepteerd. Niet geaccepteerde retourzending worden door Lien’s Linnen teruggestuurd. U betaalt zelf de kosten voor het opnieuw opsturen, via een betaallink die Lien’s Linnen u zal toesturen of deze zullen worden verrekend met het eventueel nog terug te betalen bedrag.

Lien’s Linnen is niet verantwoordelijk voor diefstal of beschadiging tijdens de terug zending die op initiatief van de klant is gedaan. Niet (voldoende) gefrankeerde pakketten worden niet geaccepteerd.

Na ontvangst van uw retourzending zullen wij het tegoed zo spoedig mogelijk vergoeden, uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van uw herroepingsverklaring.

Bestellingen die door niet tijdig worden afgehaald bij het pakketpunt, worden door het pakketpunt geretourneerd. Ook zendingen die worden geweigerd door de ontvanger worden door de vervoerder geretourneerd. De kosten die hieruit voortvloeien komen voor rekening van de klant en zullen door verrekend worden met het te restitueren bedrag of door u moeten worden voldaan. 

U kunt uw retourzending voldoende gefrankeerd zenden naar:

LiensLinnenwinkel.nl

Achterhoven 90

7205 AP Zutphen

Nederland

Let op: Niet voldoende gefrankeerde zendingen, worden niet aangenomen. Ook halen wij geen (retour)pakketten af bij postkantoren of pakketpunten!